دسته‌بندی نشده

۵ مرحله‌ی ساده برای انتخاب استايل حرفه‌اي

بزرگترین دغدغه ما خوشتیپ بودن است!پس یا طبق مد روز لباس میپوشیم و یا استایل شخصی خود را پیدا میکنیم!

در دنیای مد افراد دو دسته هستند؛ یا بی قید و شرط از ترندها پیروی میکنند و یا مطابق استاندادرهای شخصی خودشان رفتار میکنند.
پیروی از ترندها کار راحتی نیست، اما شناخت قوانین و در عین حال بی قانونی دنیای مد ، تشخیص به موقع ترندها و استایلینگ مناسب ، کار را کمی آسان میکند.
نقطه مقابل پیروی از ترندهای روز داشتن یک استایل شخصی است، کاری که نیازمند اعتماد به نفس، زمان و خودشناسی است؛ اما بهتر است در اول کار این را بدانید که برای داشتن یک استایل منحصر به فرد نباید از ترندها و وقایع دنیای مد دور شوید، بلکه باید با شناخت بیشتر آنها نیازهایتان را بشناسید و خود را در آن کشف کنید.اگر بخواهیم ساده بگوییم، مد جهان بزرگی است که هرکس در آن سهمی دارد و ما طبق نیازها و علایقمان سهم خود را از آن دریافت میکینم!
چگونه سهممان را از دنیای مد بگیریم؟
آنچنان هم کار سختی نیست، کافی است اعتماد به نفس داشته باشید!
اولین اصل داشتن یک استایل شخصی داشتن اعتماد به نفس است، این موضوع شاید برایتان ساده باشد اما اگر به خود و لباس هایتان اعتماد داشته باشد، شما خوشتیپ ترین فرد جهان خواهید بود و از این موضوع لذت کافی را خواهید برد.
بهتر است خودتان را دوست داشته باشید، چون از شما فقط یک عدد در دنیا هست و سهمتان در دنیای مد نیز محفوظ است.
این اولین قدم شماست، پس بهتر است محکم قدم بردارید.
چگونه استایل خودم را پیدا کنم؟
در قدم های بعدی باید کمی بیشتر به ویژگی و علاقه مندی های خودتان توجه کنید.
کمی راجع به خودتان تحقیق کنید،ببینید چند ساله هستید،رنگ مورد علاقتان چیست یا اندامتان چگونه است،چه استایل هایی دوست دارید،طرفدار چه کسانی هستید یا شغلتان چیست؟همه اینها پارامترهایی است که میتواند شما را به استایل شخصی خودتان نزدیک تر کند.
از کجا شروع کنیم؟
طرفدار چه سبکی هستید؟مینیمال و ساده میپسندید یا ماگسیمال و پر زرق و برق؟اهل ترند هستید یا دست از لباس های قدیمی اتان برنمیدارید؟شاید کمی گیج کننده باشد اما نگران نباشید؛ اینترنت دنیای ایده است، کافی است کمی آن را بالا پایین کنید و street style های مختلف را ببینید و آنچه به شما نزدیک تر بود را انتخاب کنید و کنار بگذارید.یا ممکن است عاشق استایل یک فرد مشهور باشید،او را زیر ذره بین بگذارید و ببینید چه میپوشد و از چه استایل هایی پیروی میکند.نیازی به الگو برداری نیست، از آنها ایده بگیرید و خود را با آن استایل ها تجسم کنید.

همچنین باید انتخاب های هماهنگ با سبک پوششتان داشته باشید؛ برای این موضوع بهتر است از خرید کردن های هیجانی پرهیز کنید وهوشمندانه و بر اساس نیازتان، یک خرید منسجم داشته باشد.

بگذارید اول کار یک چیز مهم را بگویم: سلیقه پوشش شما با سلیقه بصری شما بسیار متفاوت است!
شاید شما عاشق دیدن لباس های پرزرق و برق و استایل های شلوغ باشید اما شخصیت آرامی دارید و در لباس پوشیدن ریسک پذیر نیستید و استایل ساده و مینیمال دارید.
باید این را بدانید که لباس، ترند و استایل همانند یک اثر هنری هستند،شما از دیدن آنها لذت میبرید اما قرار نیست بتوانید عین آن را نقاشی کنید!
استایل مناسب من کدام است؟
برخی افراد در انتخاب لباس ریسک پذیرند و طرفدار آزادی و بی قانونی هستند.برای این افراد پارامترهایی همچون قد، وزن و … محدودیت به حساب نمی آید؛ در واقع آنها هر چه دوست دارند میپوشند!
هر اندامی لباس مختص به خود را دارد،برخی شلوارها به افراد قد بلند بیشتر از افراد قد کوتاه می آید یا بلوز های آستین سه ربع مناسب افرادی که دست های کوتاهی دارند نیست.
در نتیجه توجه به اندام و قد یکی از عوامل مهم پیدا کردن استایل شخصی است، زیرا با در نظر گرفتن این نکته میتوانید انتخاب های هوشمندانه تری داشته باشید و استایل بهتر و درست تری را برای خود انتخاب کنید.
آیا سن در انتخاب استایل موثر است؟
جواب این سوال بستگی به خودتان دارد؛ یا با توجه به سنتان لباس انتخاب میکیند ، یا برای خود محدودیت سنی قائل نمیشوید!
اما برای رسیدن به یک استایل شخصی، پیشنهاد ما این است که فاکتور سن را نیز در نظر بگیرید.
استایل شما نمایانگر درون و احساسات شماست.به طور مثال یک فرد 20 ساله که سرتاسر وجودش پر از انرژی است از رنگ های شادتر و لباس های جسورتری استفاده میکند، استایل او کاملا ویژگی های سنش را دارد: پرانرژی و کنجکاو، جسور و مدرن!

اما این به معنای ممنوعیت پوشیدن رنگ های شاد و جسور در سنین بالاتر نیست.
استایل های متفاوت قابلیت این را دارند تا شما را جوان تر یا حتی پیر تر از سن واقعیتان نشان دهند.
با انتخاب برخی آیتم های مناسب سن و شخصیتتان میتوانید استایلی داشته باشید تا آنچه که هستید را به نمایش بگذارد، نه جوانتر و نه پیر تر!
اجتماع و موقعیت اجتماعی چه تاثیری بر استایل شخصی دارد؟
اجتماع و موقعیت اجتماعی تاثیر مستقیمی بر استایل شما دارد و به نحوی میتواند تعیین کننده استایل شخصی باشد.اگر کارمندید،معلم هستید یا شغل آزاد دارید مطمئنا دارای استایل مشخصی برای موقعیت خودتان در اجتماع هستید.حال یا شما این استایل را برای همیشه دارید، یا فقط در موقعیت های شغلی و یا به تقاضای شغلتان همواره با یک استایل در جامعه تردد می کنید.
از همه این ها گذشته، موقعیت شغلی و اجتماعی میتواند تاثیر مستقیم برروی شخصیت، برخورد و سبک زندگی شما بگذارد و شما را وادار کند تا همواره مناسب موقعیت اجتماعی خود رفتار کنید.درکنار این موضوع، موقعیت اقتصادی و بضاعت مالی نیز تاثیر کمی در داشتن استایل شخصی ندارد، اما این به این معنی نیست که شما حتما باید با پرداخت مبالغ زیاد صاحب یک استایل مشخص شوید
برای داشتن استایل شخصی باید طبق مد و ترندهای روز لباس بپوشیم؟
باید هوشمندانه رفتار کنید، قرار نیست شما با لباس های 10سال پیش که روند زوال (میتوانید به مطلب سفر به گذشته با ماشین زمان ترندها مراجعه کنید) را طی میکنند خوشتیپ و بی نقص باشید!بدون شک لباس های “دمده” شما را صاحب یک استایل خاص نمیکنند.
پیروی از ترندها باید و نبایدی ندارد، اما برای رسیدن به استایل شخصی، بهتر است دست کم از آنها بی خبر نباشیم.دنیال کردن مد روز میتواند تاثیر چشم گیری در داشتن استایل منحصربه فرد داشته باشد؛ در صورتی که نحوه استفاده از آنها را به درستی بدانید.
بهترین راه این است که با شناخت ترندها، آنچه را که به شما و استایلتان نزدیک تر است انخاب کنید.
آیتم مورد علاقه شما کدام است؟
بدون شک شما هم به یک تکه از استایلتان علاقه بیشتری دارید؛ حال این آیتم میتواند کفش باشد یا روسری!
بیشتر تمرکزتان را روی آیتم مورد علاقتان بگذارید، زیرا این فرصت را به خود میدهید که بهتر و هوشمندانه تر انتخاب کنید و تصمیم بگیرید.همیشه آیتم مورد علاقه شما بهترین تکه از استایلتان است، پس همین لباس یا اکسسوری خیلی مهم میتواند نقطه عطف استایل شخصی شما باشد.
رنگ مورد علاقه من در استایل شخصی چه جایگاهی دارد؟
به طور مثال شما عاشق رنگ زرد هستید. خیلی ناخودآگاه این رنگ در همه استایل هایتان دیده میشود.
شما درست به هدف زدید!
یکی از آسانترین راه ها پیروی از رنگی است که عاشقش هستید.طوری لباس بپوشید که هرکس رنگ محبوبتان را دید خواه ناخواه یاد شما بیفتد.
چگونه در استایلمان امضای شخصی داشته باشیم؟
آخرین و مهمترین قانون رسیدن به یک استایل منحصر به فرد داشتن یک امضای شخصی است.
کار سختی نیست، کافی است یک آیتم همیشگی در استایلتان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.